Felanmälan
När du vill anmäla något som är fel i din lägenhet eller fastighet gör du det enklast via formuläret nedan.
Du kan också göra en felanmälan genom att kontakta oss:
Telefon: 0771-13 00 00 (07:00–16:00)
E-post: felanmalan@egeryds.se
*Ange gärna din adress, lägenhetsnummer, telefonnummer och en kort beskrivning av vad som har inträffat.
Journummer övrig tid
Om något akut inträffar på kvällar eller helger som inte kan vänta till nästa arbetsdag, ring vår fastighetsjour:
Elite Säkerhet: 010-650 00 22
*Jouren är endast för akuta ärenden som inte kan vänta till nästa vardag.
Prioritering av ärenden
Vi vill alltid hjälpa dig så snabbt vi kan. En del saker behöver vi ta tag i direkt, medan annat kan vänta lite. Här ser du hur vi prioriterar olika typer av felanmälningar och när du brukar få återkoppling från oss.
Prio 1 – Akuta ärenden
Hit hör sådant som är viktigt för hälsa och säkerhet eller som kan orsaka skador på fastigheten. Vi återkopplar inom 24 timmar från att du gjort din felanmälan.
Prio 2 – Brådskande ärenden
Ärenden som påverkar din vardag påtagligt, men som inte är direkt akuta. Här återkopplar vi inom 5 arbetsdagar.
Prio 3 – Mindre brådskande ärenden
Sånt som inte behöver åtgärdas direkt utan kan vänta lite längre. Då hör vi av oss inom 28 dagar.
Kan du fixa det själv?
En del enklare saker i hemmet ansvarar du själv för som hyresgäst och behöver därför inte felanmälas. Vissa småfel kan du enkelt åtgärda på egen hand.